загрузка...


Як викривач-правдоруб Ассанж вирішив підіграти Росії. Розслідування Foreign Policy про Wikileaks

20.08.2017 - 16:13 ІноЗМІ 480
Загрузка...
sn87456gnimok.jpg (31.63 Kb)Засновник проекту Wikileaks Джуліан Ассанж відмовився публікувати компромат на Кремль, що вказує на його ангажованість

Організація, що публікує витоки, проігнорувала шкідливу для Кремля інформацію, натомість сфокусувавшись на Хілларі Клінтон та хакерських зливах, що мали стосунок до президентських виборів.

Влітку 2016 року, у той час як WikiLeaks публікувало документи співробітників Національного комітету Демократичної партії, які ймовірно були отримані пов'язаними з Кремлем хакерами. Джуліан Ассанж відкинув великий сховок документів, пов'язаних з російським урядом, свідчать повідомлення в чаті та джерело, яке надало записи.

WikiLeaks відмовилось публікувати широкий асортимент документів - як мінімум 68 гігабайтів даних - які надійшли з надр російського Міністерства внутрішніх справ, свідчить частина логів чату, з якими ознайомилось Foreign Policy (FP).

Логи розмови, які були надані FP, включають лише сторону WikiLeaks.

"Наскільки ми пригадуємо, вони вже публічні", - написали тоді з WikiLeaks.

"WikiLeaks відкидає усі передані документи, які не може верифікувати. WikiLeaks відкидає передані документи, які вже були десь опубліковані або які вважаються незначними. WikiLeaks ніколи не відкидало передані документи через країну їхнього походження", - написала організація у прямому повідомленні в Twitter у відповідь на запит FP про російський сховок.

(Вважається, що обліковий запис веде самотужки засновник групи Ассанж, але в повідомленні Twitter для FP організація сказала, що він підтримується "колективом").

У 2014 році BBC та інші новинні видання повідомили про сховок, який відкрив деталі про російську військову та розвідувальну участь у [війні] в Україні. Як би там не було, інформація з цього зламу була меншою половиною даних, які пізніше стали доступні в 2016, коли Ассанж їх відкинув.

"Ми мали кілька витоків, надісланих до Wikileaks, включно з російським зламом. Це викрило б Росію і показало, що Wikileaks не контролювалось російською службою безпеки", - написало FP джерело, яке передало повідомлення. "Багато співробітників та волонтерів Wikileaks або ж їхні сім'ї страждали від російської корупції та жорстокості, ми були певні, що Wikileaks оприлюднить їх. Ассанж надавав вибачення за вибаченням".

Врешті-решт російський сховок було тихо опубліковано онлайн в іншому місці, що майже не привернуло увагу та не призвело до ретельного вивчення.

За кілька місяців, що передували президентським виборам 2016 року, Wikileaks опублікувало десятки тисяч потенційно шкідливих електронних листів про кандидата демократів Хілларі Клінтон та її кампанію - інформацію, яка, на думку розвідувальної спільноти була отримана шляхом зламу в рамках керованої Кремлем кампанії. Роль Ассанжа у публікації витоків спровокувала звинувачення в тому, що він веде проросійську лінію.

У 2010 році Ассанж заявляв, що публікуватиме документи будь-якої інституції, яка опирається контролю.

WikiLeaks у свої ранні роки опублікувало широкий обсяг інформації, включно з електронними листами Сари Пейлін та саєнтологів, телефонні записи перуанських політиків та інсайдерську інформацію від компаній стеження. "Ми не маємо мішеней", - говорив у ті часи Ассанж.

Але в 2016 році WikiLeaks переключило курс, фокусуючись майже ексклюзивно на Клінтон та її кампанії.

Коли те ж саме джерело звернулося щодо даних про американську безпекову компанію, у WikiLeaks знову відкинули витік. "Чи має це стосунок до виборів? Ми не робимо нічого до кінця виборів, хіба що це не щось швидке або пов'язане з виборами, - написали з WikiLeaks. - У нас немає ресурсів".

Будь що, не пов'язане з виборами, буде "відволікаючим", написали з WikiLeaks.

"WikiLeaks склало розклад публікацій таким чином, аби максимізувати читацьку аудиторію та залученість читачів, - відписало WikiLeaks в Twitter на повідомлення FP. - Під час подій, що забирають повну увагу медіа, як от Олімпійські ігри або резонансні вибори, непов'язані публікації часто відкладаються, допоки відволікання не пройде, але ніколи не відкидаються з цієї причини".

Відносини WikiLeaks з Росією почалися з конфронтації. У жовтні 2010 року Ассанж та WikiLeaks анонсували масивний дамп документів, які мали б викрити негаразди в Кремлі, та об'єднали сили з російським новинним сайтом для тиражування. "У нас є [компрометуючий матеріал] про Росію, про ваш уряд та бізнесменів", - сказав Ассанж російській газеті.

"Ми скоро опублікуємо ці матеріали", - пообіцяв він.

"Росіяни дізнаються багато цікавих фактів про свою країну", - говорив у ті часи речник WikiLeaks Крістін Храфнсон.

У листопаді 2010 року WikiLeaks почало публікувати документи зі свого сховку, наданого Челсі Меннінг, який включав звіти американських дипломатів по всьому світу, включно з Росією.

WikiLeaks стало партнером "Новой газеты", але лише частка історій була опублікована з-поміж чверті мільйона файлів американського посольства у Москві. "Новая газета" платила за ексклюзивний доступ до документів, стверджував кореспондент Business Insider у Москві Джон Хелмер.

WikiLeaks говорить, що фінансового аспекту в партнерстві щодо публікації з "Новой газетой" (яка не відповіла на запит про коментар) не було. "У нас немає інсайду щодо рішень з публікації ["Новой газеты"]", - сказали FP у Wikileaks.

Тим часом позиція Ассанжа щодо Росії еволюціонувала. У 2012 році Ассанж мав власне шоу на фінансованій Кремлем новинній мережі RT (колишні Russia today. - прим. Еспресо), і в той же рік він створив епізоди для мережі, в яких він інтерв'ював опозиційних мислителей, як от Ноам Чомскі та так звані "кіберпанки".

Питання щодо зв'язків Ассанжа з Росією піднімалися минулого року, коли Daily Dot повідомило, що WikiLeaks не спромоглося опублікувати документи, які виявили транзакцію на 2 мільярди євро між сирійським режимом та держаним російським банком у 2012 році. Деталі про документи з'явилися у "злитих" судових записах, які отримало Daily Dot та скріплених печаткою федерального суду Манхеттена.

Речник WikiLeaks розповів Daily Dot, що жодні електронні листи не видалялися з-поміж того, що публікувала організація. Речник також припустив, що Daily Dot "запускає створені кампанією Клінтон неомаккартистські конспірологічні теорії про критично налаштовані медіа".

Ассанж вірить, що посадовці США, сподіваючись нашкодити його репутації, злили судові записи, йдеться у повідомленні для FP.

"Заявляється, що "500 сторінок" надходять з урядового розслідування щодо Wikileaks, - йдеться в одному з повідомлень Wikileaks. - Якщо це правда, то схоже, що уряд США зливає дані про розслідування щодо Wikileaks, яке сфабриковано або ж спотворено щоб допомогти HRC (ініціали Хілларі Клінтон. - прим. Еспресо). Колосальна історія, якої всім не вистачало".

WikiLeaks знову сказало FP, що "історія брехлива", але без деталізації.

Коли "Новая Газета" повідомляла в квітні 2016 року про 11,5 млн документів, відомих як "Панамський архів", які викрили, як могутні фігури по всьому світу ховають свої гроші в офшорах, Ассанж розкритикував цю роботу. Він припустив, що репортери "тенденційно обрали" документи для публікації задля оптимальних "нападок на Путіна, нападок на Північну Корею, нападок на санкції тощо", у той час як для західних фігур зробили виключення.

Насправді ж новинні видання, залучені до публікації витоку, повідомляли про низку західних фігур, включно з тодішнім британським прем'єр-міністром Девідом Кемероном.

"Для мене було сюрпризом, що містер Ассанж повторював теж саме вибачення, яке звикли використовувати наші високопосадовці, навіть у радянські часи: що це все якась конспірологія із закордону", - сказав у інтерв'ю The New York Times російський журналіст-розслідувальник Роман Шлейнов.

WikiLeaks говорить, що Ассанж не кидав виклик конкретно "Новой газете" чи іншим новинним виданням, які працювали з "Панамським архівом", незважаючи на публічні протилежні заяви Ассанжа.

"Має бути більше витоків з Росії", - сказав у березні в інтерв'ю France 24 колишній німецький спікер WikiLeaks Даніель Домшайт-Берг. Він припустив, що з того часу, як більшість читачів WikiLeaks стала англомовна, не було достатнього запиту.

У червні 2016 року Ассанж погрожував вивантажити файли щодо Клінтон, які б нашкодили перспективам її кампанії. Місяць потому, 22 липня, WikiLeaks опублікувало десятки тисяч електронних листів Національного комітету Демократичної партії - яким передувало масове вивантаження електронних листів керівника передвиборчого штабу Клінтон Джона Подести.

Наприкінці серпня 2016 року, коли викриття WikiLeaks про Клінтон набуло повного розмаху, Ассанж сказав, що в нього є інформація про Трампа, але вона не варта того, щоб її публікувати. (У повідомленні для FP WikiLeaks тепер говорить, що організація "не отримала жодних оригінальних документів щодо кампанії, які ще не були б публічними").

"Проблема з кампанією Трампа, - говорив у ті часи Ассанж, - полягає в тому, що нам важко опублікувати більш суперечливий матеріал аніж той, що сходить з рота Дональда Трампа кожен другий день".

Переклад статті Foreign Policy WikiLeaks Turned Down Leaks on Russian Government During U.S. Presidential Campaign наводить Еспресо.TV

Джерело: NewsUA

Інші новини:



Loading...