УКР/РУС
   



Телеканал з орбіти Медведчука програв суд відомому політику

08:26 - 10.02.2020Новини, Суспільство: Джес Хоган Автор: 
Печерський районний суд Києва залишив без задоволення позов ТОВ «Новини 24 години» (телеканал News One) до колишнього народного депутата Максима Бурбака і політичної партії «Народний фронт» щодо захисту ділової репутації та спростування недостовірної інформації.

Про це повідомляє «Главком» з посиланням на рішення суду від 20 січня.

Суть претензій телеканалу стосувалася допису у «Фейсбуці», який 31 серпня 2018 року зробив тодішній голова депутатської фракції «Народний фронт» Максим Бурбак: «Хочу всім нагадати, що у грудні 2017 року «Народний фронт» ухвалив рішення бойкотувати News One. Тому вітаємо заяву БПП із закликом до бойкоту цього «телеканалу», який є відвертим ретранслятором кремлівської пропаганди».


При цьому представники позивача заявили, що ця інформація порочить честь, гідність та ділову репутацію мовника, а тому її слід визнати недостовірною і спростувати.

Водночас слідчий суддя Віталій Писанець дійшов висновків, що допис Бурбака був опублікований в форматі висловлювання власної думки щодо наведених подій у засобах масової інформації. Зокрема, таким чином колишній нардеп відреагував на рішення Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення про результати позапланових виїзних перевірок ТОВ «Новини 24 години», якими визнано порушення останнім Закону України «Про телебачення і радіомовлення».

Отже, суд вважає, що висловлювання Максима Бурбака є оціночними судженнями, а не розповсюдженням щодо позивача недостовірних та дискредитуючих відомостей у формі твердження про участь у незаконній діяльності.

Печерський райсуд також послався на рішення Європейського суду з прав людини «Лінгенс проти Австрії», в якому Феміда розрізняє факти та оціночні судження. Так, існування фактів можна довести, а правдивість критичного висловлювання, поглядів, припущень не підлягає доведенню. Особа, яка висловлює не факти, а свої погляди, критичні висловлювання, припущення не може бути зобов`язана доводити їх правдивість, оскільки це є порушенням свободи на власну точку зору, що є фундаментальною частиною права, захищеного ст. 10 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.

«Баланс між приватним інтересом щодо захисту репутації позивача та публічним інтересом знати суспільно необхідну інформацію відповідачем у дописі порушено не було. Вислови, які Максим Бурбак використовував, опублікувавши на власній сторінці у «Фейсбук» допис, не може відноситися до стверджувальної інформації, яка наділена будь-якими фактичними даними. Виходячи з цього, суд вважає, що оспорювана позивачем інформація, висловлена відповідачем в порядку реалізації конституційного права на свободу думки і слова, не містить необхідності втручання суду в процес реалізації особою цього права», - сказано у рішенні суду.

Апеляційна скарга на рішення суду першої інстанції може бути подана до Київського апеляційного суду протягом 30 днів з дня проголошення судового рішення.

Як повідомляв «Главком», у жовтні 2018 року народний депутат від Опозиційного блоку Тарас Козак заплатив 40,95 млн грн за купівлю компанії «Новини 24 години» (телеканал NewsOne). Політик придбав канал у батька народного депутата VIII Євгенія Мураєва Володимира Кузьмича Мураєва.

На позачергових виборах до Верховної Ради 21 липня 2019 року Тарас Козак був обраний нардепом за списками партії «Опозиційна платформа – За життя».

Крім цього, Козак є власником телеканалів «112 Україна» і Zik, які часто транслюють позицію нардепа і голови політради ОПЗЖ Віктора Медведчука, який є кумом президента Росії Володимира Путіна.

Екснардеп від БПП Сергій Лещенко називав Віктора Медведчука і Тараса Козака бізнес-партнерами, а журналісти програми «Схеми» зафіксували, що вони разом літають приватному літаку з Москви до Києва. Також Козак є членом координаційної ради Всеукраїнського громадського руху «Український вибір», який належить Медведчуку.

Влітку минулого року NewsOne планував показав так званого телемарафону «Надо поговорить» з російським пропагандистським каналом, але скасував через погрози фізичної розправи.

У жовтні 2019 року стало відомо, що Національна ради України з питань телебачення і радіомовлення звернулася до суду з вимогою анулювати ліцензію на мовлення телеканалу NewsOne.


Коментувати


Інші новини: