Дослідження: Кремль витрачає 1,5 мільярда доларів на рік на пропаганду та дезінформацію



 11 серпня 2022, 17:37    Copy link
 NEWSUA

У першому кварталі цього року витрати російського уряду на ЗМІ зросли втричі, і це свідчить про зростання зусиль Кремля задля підтримання свого наративу в контексті вторгнення в Україну.

«Пропаганда в Росії досягла рівня, небаченого з часів сталінського Радянського Союзу», – оцінюють аналітики дослідницького центру DebunkEU.org.

За останні 11 років державні витрати на масмедіа зросли в Росії на 30 відсотків. Дані, які зібрали в DebunkEU.org, підтверджують, що лише торік Кремль призначив 1,5 мільярда доларів (115 мільярдів рублів) на засоби масової пропаганди. «Для авторитарних режимів ЗМІ – це інструмент утримання влади», – звертає увагу аналітикиня DebunkEU.org Алєксандра Міхаловська-Кубсь.

Від січня до березня 2022 року витрати на ЗМІ в Росії зросли втричі (порівняно з аналогічним періодом 2021 року). У березні ЗМІ отримали з бюджету 11,9 млрд рублів – удвічі більше, ніж у січні та лютому разом (5,5 млрд рублів). «Витрати на медіа цього року тільки зростуть і значно перевищать запланований бюджет», – каже Міхаловська-Кубсь. На думку експертів, війна в Україні вплинула на посилення потреби маніпулювати російською громадською думкою.

Найбільшу частку у фінансуванні має RT (колись Russia Today). «Від моменту заснування 2005 року цей телеканал використовували з метою поширення дезінформації та підриву західних цінностей», – додає аналітик DebunkEU.org Якуб Кубсь. RT має шість мовних версій (англійську, іспанську, французьку, німецьку, арабську та російську). У березні 2022 року трансляцію RT тимчасово припинили в ЄС, Великій Британії та США.

Протягом десяти років фінансування RT зросло в кілька разів. 2022 року агентство має отримати четвертину всіх коштів на ЗМІ. «RT займає особливе місце в системі російських державних ЗМІ. 2012 року владімір путін заборонив обмежувати фінансування агентства, натомість ANO TV-Novosti (материнська компанія) не зобов’язана офіційно декларувати свої витрати», – зазначає Якуб Кубсь.

На другому місці за обсягом фінансування – найбільший державний медіаголдинг у Росії – ВГТРК. Він обслуговує п’ять національних телеканалів (таких як Рассія-1), два міжнародні телеканали та 80 регіональних радіо- і телестанцій. Агентство створено 2013 року за дорученням путіна «з метою підвищення ефективності державних ЗМІ».

Третє за обсягом фінансування – інформаційне агентство «Рассія сєводня», воно є власником відомих кремлівських пропагандистських каналів, таких як «Ріа новості» і «Спутнік». Його фінансування поступово зростає від 2014 року, коли РФ почала окупувати Кримський півострів і розв’язала війну на Донбасі.

Три конгломерати отримують понад половину щорічних коштів, призначених на російські ЗМІ. Інші одержувачі фінансування – це перший російський канал (Пєрвий канал), громадське телебачення (ОТР) та агентство ІТАР-ТАСС. У проєкті російського бюджету не передбачено скорочення витрат на державні ЗМІ. Коли врахувати стрімке зростання фінансування пропагандистських медіа у зв’язку з війною в Україні, можна припустити, що кошти, призначені в Росії на ЗМІ, значно перевищать передбачені в бюджеті.

DebunkEU.org – це незалежний технологічний аналітичний центр і неурядова організація, яка відстежує дезінформацію та проводить освітні кампанії стосовно медіаграмотності. Цей аналіз профінансовано завдяки краудфандингу.


Шановні друзі! Сайт потребує Вашої підтримки!
ПІДТРИМАТИ / DONATE

ТОП-НОВИНИ ЗА ДОБУ

ВІДЕОСЮЖЕТИ

ФОТО / КАРИКАТУРИ

«    Жовтень,  2022    »
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31